Uçuş deneyimlerini paylaştılar

Türk Hava Yolları Kurumu (THK) İskenderun Şube Saymanı Mesrure Kavuk, İskenderun Genç Kanatlarla birlikte katıldığı sohbette THK´nın tarihindeki başarıları anlatarak uçuşlarla ilgili eğitim merkezlerini tanıttı.

GÜNCEL 6.03.2020 09:47:49 0

İskenderun/SES

Amaçlarının, askeri ve sivil havacılık sanayisini kurmak, turistik havacılığı geliştirmek, personel yetiştirmek, ve uçan bir türk gençliği yaratmak' şeklinde niteleyen Kavuk, Mustafa Kemal Atatürk´ün “İstikbal Göklerdedir' sözünü hatırlattı.
İskenderun Ayna Kültür Sanat Derneği ve Evimiz Süpürge İskenderun Derneği Çarşamba Sohbetleri´ne THY İskenderun Şube Genç kanatları, eğitim süreçlerini anlattılar ve deneyimlerini dernek üyeleriyle paylaştılar. Dernek binasında yapılan toplantıda, yamaç paraşütü yelken kanat, pranöl, RC model eğitimlerini aldıkları anlatıldı. Genç Kanatlar şu ifadelere yer verdi, 'Yamaç paraşütü yelken kanat, uçuş gerçekleştirdik, 10-16 yaş arası serçe grubumuz, 16-20 yaş arası şahin grubumuz, 20-25 yaş arası kartal grubmuz şeklinde, serçe grubumuz ilk başta model uçak eğitimi alıyorlar, herhangi bir uçuş kurslarına katılamıyorlar, yaş uygunluğu itibariyle 16 yaşından itibaren uçuş kurslarına katılabiliyor, yamaç paraşütü, yelken kanat, pranöl, RC model, kurumumuz bir çok faaliyetlerde bulunuyor. Sahilde belki görüyorsunuz, resmi bayramlarda yamaç paraşütü, gösteriler yapıyoruz. Bir çok öğrencimiz bizleri görüp, geliyorlar. Turistik olarak bir çok ülkeden havacılık merkezlerimiz ülkemizde ki bazı paraşüt kalkış alanlarımız turist çekiyor. Özellikle Muğla Fethiye, Babadağ, çok turist çekiyor. Yarışmalar yapılıyor. İlk başlarda uçak fabrikalarımız vardı. Halkımızın destekleriyle, bağışlarıyla uçaklar ürettik. Uçaklar yaptık. Halkımız kendi yaptığı uçağı il bazında atıyorum mesela Hatay´da halktan para toplandı ve Hatay uçağı yapıldı ve Hatay´daki insanlar kendi aldıkları uçağı havada tur attılar. 400-500´den fazla şubemizle İskenderun gibi, Adana gibi şubelerimizde faaliyet gösteriyoruz. Havacılık merkezlerimiz var ilk başta İnönü Havacılık eğitim merkezi, Antalya Karain´de havacılık şenliklerine ev sahipliği yapmıştır. Özellikle yönetim kurulunda ki hocalarımız kendi öğrencileriyle beraber yurt dışına ve yurt dışında ki faaliyetlerine katılarak ülkemizi temsil etmişlerdir. Selçuk eğitim merkezimiz dede yangın söndürme hava araçlarımız birifingi paraşüt birifingi statik paraşüt, serbest atlayış, eğitimini vermekte, statik paraşüt serbest model 400 metre yukarıdan uçağın içerisine bir halata takılarak paraşütün üstünde bir ip var önce kendimiz açmıyoruz bu ipi, uçağa takılarak atlayış gerçekleştiriyoruz, atladığımız zaman biz kendimiz bir şey yapmıyoruz zaten paraşüt kendiliğinden açılıyor. Kıbrıs Barış Harekatında ki o hava indirme harekatı, bu şekilde olmuştu. Türkiyede serbest atlayışka ortalama 4 bin metre, 4 bin metrenin üzerine techizatsız çıkamıyoruz. Oksijen sebebiyle Oksijen maskesi takıp ancak, atlayabiliyoruz. Erzincanda ki eğitim merkezimizde aynı şekilde RC model yamaç paraşütü eğitimlerimiz veriliyor. 16-65 yaş arası hatta 65 yaş üstü gelen bile var. Sağlık raporunda bir sorun yoksa uçmak içinde bir sorunu olmuyor.'

Uçmanın ilk adımı model uçak
İskenderun Teknik Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu öğrencisi aynı zamanda Türk Hava Kurumu İskenderun Şubesi Genç Kanatlar Lider Yardımcısı İbrahim Kutay Erdoğan ise ilk adımın Model uçak eğitimi alarak başladığını ve sonrasında havacılıkla ilgili konferanslar, sunumlara ve gösterilere katıldıklarını belirtti. Erdoğan, 'Genç kanatlar arasında puan sistemi var, 80-90 arası puanla eğitim almaya hak kazanıyorlar. Hava şartları kapalı olursa eğitimler similasyon şeklinde devam ediyor. Eğer yeterli görülürsek uçuşlara gelebiliyoruz. Ben eğitimimi tamamladım. Radyo Kontrol Model uçak ile B sertifikası aldım. Yani tek başıma uçuş yapabiliyorum.' dedi.

Hastane bahçesinde korkutan yangın

CHP, Hatay ve İskenderun için yeniden itiraz etti

Arsuz'da bahar coşkusu

Dörtyolluyu denizle buluşturdu

Erzin de ilk meclisini topladı

Dörtyol meclisinde komisyon seçimleri yapıldı