İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) öğrencileri, Hasan Kalyoncu Üniversitesi´nde (düzenlenen Oyun Geliştirme Maratonu´nda hazırladıkları “Engelsiz Piyano” oyunu ile ödül aldı.
İskenderun/SES
Hasan Kalyoncu Üniversitesi´nde eğitim teması ile düzenlenen Oyun Geliştirme Maratonu´nda, yarışan İSTE´li öğrenciler becerilerini sergiledi. İSTE Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Başkanı Öğretim Üyesi Dr. Zafer Bozyer´in koordinasyonunda, Bilgisayar Mühendisliği 4. sınıf öğrencisi Merve Turan ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği yüksek lisans öğrencileri Kaan Alptürk, Osman Ballı, Berrin İşlek ve Uğur Kekevi´den oluşan oyun takımı, ´engelsiz piyano´ oyunuylae ikincilik ödülünü kazandı.
İSTE´den yapılan açıklamada şunlara yer verildi: 'Engelli bireylerin müzik eğitimlerini kolaylaştırmayı amaçlanan oyun uygulamalarında; her rengin bir notaya karşılık geldiği sanal bir piyano tasarımı yapan İSTE´li Oyun Takımı, uygulamayı mobil cihazlarda çalışabilir şekilde yerinde geliştirdi. Oyunda gerçek dünya ile etkileşimi artırmak ve oyunu daha eğlenceli hale getirmek için ´Artırılmış Gerçeklik´ teknolojisi kullanıldı.' Açıklamaya göre, ödül kazanan öğrenciler de şunları ifade etti: 'Amacımız daha özel eğitim gerektiren insanların eğitimini kolaylaştırmak. Konumuzu sanat üzerine seçtik, proje fikrimiz albino hastası öğrencisi olan bir arkadaşımızın öğrencisinin parmaklarını boyayarak, ona gitar eğitimi vermesi ve öğrencinin çok başarılı olmasından çıktı. Bunu mobil bir uygulama yaparak işitsel bedensel ve görsel eğitimi amaçladık. Daha ulaşılabilir, herkesin piyano öğrenebileceği bir uygulama yapmak istedik. Renklerin hangi notaya karşılık geldiğini bulduk ve bunlarla bir piyano tasarımı yaptık. İki seviyeli eğitim ve bir seviyede egzersiz modülü tasarladık.'
Oyun Geliştirme Maratonu´nda öncelikle konuya ilişkin eğitimlerin verildiği ve uygulamaların yerinde geliştirilmesinin sağlandığı anlatılan ve etkinliğin kapanışına İSTE Rektörü Türkay Dereli ile Hasan Kalyoncu Üniversitesi Rektörü Edibe Sözen´in de katıldığı belirtilen açıklamada, 'Maraton süresince, dijital oyunların eğitim amacıyla kullanılması için oyunların nasıl geliştirilmesi gerektiği üzerinde durularak; dijital oyun sektörünün dijitalleşme sürecinin önemli bir parçası olduğu ve çok hızlı büyüyen bir sektör oldu' ifadesine yer verildi.
9660,53%1,16
34,59% 0,13
36,29% 0,82
2982,40% -0,75
4956,70% -1,49